Sunday 3 October 2010

terkena..!!

huhhh.. tu saja yang dapat aku katakan.. berkenaan bridal butik yang sangat hampeh..

sebelum ni, aku ada ke satu bridal butik di tempatku iaitu A*** Bridal.. mulanya hanya survey, tapi bila tengok albumnya nampak macam menarik.. so bila dah tanya², aku pun ok saja.. cuma ambil mekap sanding 1X, baju bersanding, pelamin, arch flowers & hand bouquet saja.. harganya bagiku agak mahal & tak berbaloi dengan perkhidmatan.. (harga macam kan ambil pakej besar) so - so saja.. mungkin sebab dah ada nama.. beriya² staffnya memuji, mekap mereka "cantik" sangat (konon).. aku pun macam teruja laa.. so bayar laa deposit on the spot..

dah bayar & masuk dalam register book, diberi tarikh appointment untuk fitting baju.. disuruh juga bawa bakal pengantin lelaki so aku menurut saja.. teruja juga.. aku bawa mak, uwan & tunangku.. sesampai di butik tersebut, kelihatan gelap, bertutup & dikunci dengan Solex.. aikss.. pelik juga.. katanya servis Isnin sampai Ahad.. tak ada rehat.. sekarang tutup pula..

aku segera call officenya kalau² orangnya ada di atas.. tak berjawab.. call pula staff yang entertain kami last week.. sama juga tak berangkat.. ah, sudahhh.. apa hal nih? tunangku mengajak kami minum dahulu memandangkan hari dah lewat petang.. sepuluh minit berlalu staff tu call semula..

staff : hello..
aku  : hello.. cik **n ye? saya murni minggu lepas ada datang booking pakej.. kedai tutup ke hari ni?
staff : err.. yang mane ye?
aku  : saya datang minggu lepas.. tarikh kahwin 3 disember..
staff : oh.. ok.. yang itu ye.. saya kat **n** ni.. JADI KE NAK AMIK NIH?..
aku  : eh.. jadi laa.. dah bayar deposit minggu lepas.. kedai bukak tak nih?
staff : oh.. saya lupe laa.. boleh datang esok tak? KEDAI TUTUP HARI NIH..
aku  : esok tak boleh.. saya tak ada kat sini.. aritu dah suruh datang hari ni.. saya datang laa..
staff : saya lupe laa.. minggu depan boleh? (dah tulis dalam register book pun boleh lupe lagik???)
aku  : minggu depan sabtu ahad saya ada kursus.. memang tak boleh datang..
staff : err.. macam mane ye.. (die pulak tanye aku camne..staff ape camnih??)
aku  : (mengeluh)
staff : hmm.. nanti saya call balik laa.. (letak telefon)


see.. hampeh tak? tu dah bayar deposit.. kalau tak bayar deposit boleh ampun lagi.. buatnya time hari bersanding esok dia tak muncul², hahhh macam mana??


memang aku kecewa.. walaupun deposit yang aku bayar tak banyak mana, (mungkin bagi mereka nilainya kecil) tapi aku tetap terasa.. boleh pula buat² lupa.. dah tentu masuk dalam register book.. macam ni ke berniaga?? uwan kata kalau macam ni tak payah laa.. janji tak ditepati memang susah.. kami semua pun tak mahu tanggung risiko.. takut pisang berbuah 2 kali.. kami buat keputusan untuk pergi bridal butik yang lain.. tak mahu butik A*** tu lagi.. cancel..!!


sampai di butik lain, terpaku sekejap.. wahh.. baju cantik².. serius.. lebih cantik dari butik hampeh tu.. bila tengok pakejnya jauh lebih murah!!  pelamin pun cantik seperti yang aku cari².. kat butik hampeh tu tak ada.. baju pun lebih menarik kat butik yang baru nih.. terus book.. hehehe..


alhamdulillah.. mungkin ada hikmah disebalik apa yang terjadi.. perlu lebih berhati² lepas nih..
syukur padaMu ya Allah..
sekurang² nya aku dapat pelamin yang aku impikan selama ini..
:)
 
 aku & kerusi mawi.. sila abaikan pinggul & peha yang besar itu.. :P


No comments: