Tuesday, 26 October 2010

1 month, 1 week & 1 day....

bila tengok ticker kat bawah ni makin berdebar pulak.. hari semakin dekat saya juga semakin risau.. kalau orang lain tak selera makan saya adalah sebaliknya.. makin selera makan.. normal kah? haihhhh...



ok.. yang itu tak nampak sangat betapa dekatnya hari tersebut.. tapi kalau dibilang mengikut hari.. haaaa.. 38 hari saja lagi.. adehhhh.. masih ada beberapa benda lagi yang belum selesai.. bekas telur kena tambah lagi dalam beberapa ratus, hantaran pun belum buat lagi.. hahaha.. insyaallah nak ajak mak ke Nilai 3 lagi untuk cari alatan untuk hantaran.. bunga pahar kena tambah lagi 4 kotak sebab setiap 1 kotak ada 25 kuntum bunga pahar.. tempat bunga pahar ada 4 buah dengan setiap satunya mempunyai 50 lubang.. sekarang bunga pahar yang dah dibeli baru ada 150 kuntum saja.. so kene beli lagi 50 kuntum untuk cukupkan 4 pahar depan pelamin while 50 kuntum lagi untuk dibawa ke majlis bertandang nanti..

misi kedua nak cari cadar & karpet untuk bilik pengantin.. cadar saya inginkan warna putih & cotton adalah wajib.. tak mahu yang labuci sana sini sebab nak guna terus.. karpet pun kemungkinan warna putih atau krim.. kadang² bila plan memang laa nak cari warna itu & ini, tapi bila dah sampai di kedai, mesti dapat warna lain.. hahaha.. saya memang begitu.. tak kuat pendirian kata orang.. huhu.. tapi untuk cadar saya cuba untuk menggunakan warna putih juga.. mahu tutup mata nanti kalau berkenan warna lain.. siap pesan dengan mak, suruh mak tarik tangan saya kuat² & lari jauh dari rak cadar berwarna itu.. :P

buat masa ni yang tu sajalah.. akan update kemudian nanti..

5 comments:

aku said...

keh keh keh... kamu.. sila buat perancangan dgn teliti.. ala takat makan tu no hal punya.. kak ziah dulu pun makan ja... selagi bole makan.. bdn ko pun bukannya besar benor

sk said...

weeee tak lame lg ni! happy preparing!! =)

kucincomey said...

kak ziah : besar laa kak ziah.. org kate gemuk.. :(

sk : yeehaaa... thanks dear.. :)

nizam omar said...

jangan lupa jaga kesihatan ye..diet sikit, nanti baju pengantin tak muat..

Jangan Terlalu Susah Hati

kucincomey said...

hehehe.. baik en. nizam.. thanks... :)