Monday 15 April 2013

asyikkkkk sangatttt..

sekarang ni kan, kalau kerja dah siap tu memang selalu la aku buka web² masakan.. suka sangat tauuuu.. kengkadang tu sampai meleleh air liur tengok gambar makanan tu.. haha.. ok.. saya tipu! kehkeh.. tak adalah sampai meleleh tapi hakikatnya memang mengecurkan air liur.. nampak sedap je.. belum bulan puasa lagi.. memang kurang la pahala puasa aku.. kehkeh..

antara web yang aku selalu buka ialah Home Sweet Home.. gambar² masakan kat web ni memang haihhh.. taktau nak cakap laa.. mabeless..!! belum rasa lagi tapi dah tau memang sedap.. dengan teknik fotografi dia.. huiiii.. hari² mesti buka.. resepi² dia pun boleh tahan.. kejap lauk, kejap nasi, kejap kek, kejap kuih.. aku suka..!!

lagi satu yang aku buka hari² ialah Dapur Tanpa Sempadan.. Cik Mat Gebu kot pemilik dia.. kalau tak salah la.. aku ni selalu tengok makanan dia je.. ownernya haram..!! haha.. serius.. geram tengok gambar makanan sampai tak perasan langsung owner blog tu.. blog masakan ni pun ok jugak.. aku suka sebab selalu update masakan walaupun kadang² masakan tu ditayang berulang² & biasa² je bagi kita.. tapi aku suka jugak.. lagi² dengan tayangan set pinggan mangkuk & kopi dia.. kelllasss tau.. hehe..

hobi ni lama dah bertapak dalam diri aku ni.. especially baru² kahwin dulu.. konon² nak bagi hubby makan yang sedap² la.. bagi hubby gemuk sikit lepas kahwin.. haha.. alhamdulillah, hasrat itu tercapai walaupun aku tak masak yang sedap² macam dalam blog tu kan.. ahahaha..

salin resepi memang rajin & cukup laju.. tapi, tang mengaplikasi kan tu.. Ya Allah.. hahahaha.. ok.. cukup! jangan gelak.. aku tau, aku berkongsi hobi ni dengan ramai orang.. salin resepi memang super rajin tapi tak buat² pun kan? haaaa.. jangan tipu! ramai kan? kan? kehkehkeh..

setakat ni, aku pernah order kek & pastri dari 1 blog ni je.. Homemade Sweet Treats.. memang sedap & mabelessss sangat².. aku start buat tempahan since dari zaman bertunang lagi.. sampai la sekarang.. owner menetap di Seremban, N.Sembilan.. tapi rasanya kalau order dari luar N.Sembilan pun diterima jugak.. tempahan yang aku pernah buat ialah cupcakes, kek kahwin & tartlets.. yang ni memang aku akui sangat² sedap.. paling kerap aku order ialah tartlets.. selalunya blueberry cheese tart dengan chocolate cheese tart.. memang sedap gile wa cakap.. sampai tak cukup sekali makan..

wehhhh.. nak sambung balik tengok blog masakan..

bye..

No comments: