Friday 10 December 2010

cerita tentang nikah ~ 3 Disember 2010 ~

hari ini saya nak bercerita tentang hari pernikahan saya pada 3 Disember 2010 lalu bersamaan dengan hari Jumaat.. berlangsung selepas waktu Asar tapi agak lewat sikit sebab tok kadi datang lambat.. pengantin lelaki pun datang awal ok (semangat. hahaha..) tak silap saya dalam pukul 5.30 petang baru tok kadi sampai.. katanya kami adalah pengantin yang ketiga dinikahkan pada petang tersebut.. so alhamdulillah, hubby terlepas dari "soklan² cepumas" tok kadi.. ngahahahaha.. 


memohon doa supaya diberkati
alhamdulillah dengan 2 kali lafaz, saya selamat menjadi seorang isteri.. rasa macam tak percaya yang saya sudah berubah status.. dari cik kepada puan.. malah sekarang pun masih rasa kekok nak sebut "husband" instead of "tunang" bila orang sekeliling tanya.. huhu.. ok sambung cerita.. alhamdulillah cuaca juga cerah & ceria seperti merestui masjlis kami.. cewaaahh.. hahaha.. sebab hari sebelumnya hujan agak lebat juga waktu khemah sedang giat dipasang.. saya & mak dah pening kepala memikirkan kalau hujan turun lebat macam manalah dengan tetamu nak makan.. lebih penting macamana lauk nak dimasak? sebab kami masak bergotong royong & bukan menggunakan khidmat katerer.. makcik sebelah menyebelah heboh bertanya "kau tak baling baju kat atap ke kak semalam?.."  hadehhhh.. dan alhamdulillah, doa saya dimakbulkan bila tiba hari pernikahan kami, cuaca jadi terang.. tak ada langsung tanda² hujan nak turun.. syukur sangat..

untuk pengetahuan semua, ayahku sendiri yang menikahkan kami.. of course laa sebab ayah bukan ada anak lain pun.. cuma aku saja.. huhuhu.. alhamdulillah semuanya berjalan lancar.. cuma muka hubby berkerut sikit masa akad dijalankan.. tak sangka ramai pula yang hadir untuk menyaksikan upacara pernikahan.. pernikahan berjalan di rumah saja.. biar ada kenangan sikit.. hehe.. ruang tamu penuh dengan tetamu.. yang pegang kamera tak terkira ramainya.. mikrofon untuk pengantin pun jadi slow.. saya menerima seutas rantai tangan untuk acara batal air sembahyang manakala hubby pula menerima sebentuk cincin platim.. oh.. saya tak nangis ok.. (bangga pulak.. haishhh..) memang saya cuba elakkan.. tapi masa lepas dinikahkan, time bersalam dengan mak & ayah, masa tu lah rasa mata ni dah start nak berkaca.. rasa sebak pulak.. tapi cepat² tahan..huhu..

akad nikah oleh ayah..

lepas dinikahkan, kami bergambar sekejap di pelamin.. posing sikit² saja.. bila disuruh posing peluk (means tangan hubby di pinggang saya) kami macam segan.. huhu.. cepat je hubby cakap "kita tak pernah macam ni, kan?.." hehehe.. sempat lagi tu.. aku senyum je..  kame mengenakan persalinan warna silver.. saya hanya berkurung moden & hubby pula berbaju melayu dengan sulam di dada & leher yang kami tempah sendiri.. juruandam pula hanya tambah aksesori dan mekap saja.. 



saat batal air sembahyang..


 



menyarungkan cincin ke jari hubby..



bersama SIL, kak ina..


eh.. gambar² ni semua saya "cilok" dari berbagai sumber.. antaranya dari FB hencik Izul (si tuan photographers dari Chanteeq Pictures), blog puan Asmah (ladyboss Chanteeq Pictures) & last but not least dari FB hencik Rafie Ramli (Captura Studio) terima kasih ye...




happy... =)

5 comments:

Unknown said...

tahniah2..hehe..semoga kamu berdua bahagia dunia dan akhirat..aminnn

Murni Nasir said...

terima kasih yumie.. bahagia utk anda juge.. =)

Shakina Farhan said...

sama padan!..;)..congrate dear..

sarahhernyzar said...

salam murni... selamat pengantin baru. tahniah ya dear... minta hampun minta mahap sb x dpt hadir ke majlis murni... ada plak hal x dpt nk ngelak. huhu. sedey rasa hati.. oleh itu i tag u at my blog... nnt posting oke. waiting dear.. XOXO~!

Ramziah Mangsor said...

tahniah..

Saya ambik gambar untuk upacara membatalkan air sembahyang ye..
TQ