Wednesday, 29 September 2010

warna yang dicari².. susahnyaaaaaa...

bila tengok gambar nih, terus jatuh hati.. cantik sangat.. apa lagi warnanya memang kena dengan tema saya.. sesuai dengan gaya bertudung, persalinan untuk pengantin muslimah.. tertutup dan cantik..


warna yang dicari² tapi tak jumpa.. :(


dah banyak bridal butik yang saya survey di Seremban tapi tetap takada warna ini.. kalau ada pun lebih kepada ungu.. :( jadi saya dah buat beberapa perubahan.. untuk bersanding, saya akan memakai outfit berwarna putih (sebelum ini burgundy, tapi tak ada.. :( ).. untuk tidak menenggelamkan gambar, terpaksalah saya memilih pelamin berwarna.. sebenarnya saya mengimpikan pelamin berwarna off white.. nampak suci gitu.. tapi nampaknya tak kesampaian laa.. sedeyyy..

bila saya memutuskan untuk memakai outfit putih, mak macam tak setuju.. katanya warna putih tak naik dalam gambar.. yeke? tapi saya suka putih..!! hehe..

untuk persalinan waktu bertandang pula masih belum ditetapkan.. ingat nak pakai putih, tapi di tempat saya dah pakai baju putih, so kena cari warna lain lah..


warna ni pun ok juga.. campuran gold & maroon..


untuk lelaki, saya suka kalau pengantin lelaki memakai mandarin kot.. mandarin kot ni kalau dikenakan dengan tanjak & sampin pun menarik juga.. nampak segak dan kemas.. tapi tu laa.. cari² di Seremban susah sangat nak dapat..


pengantin menggunakan mandarin kot dengan tanjak & sampin.. nampak kemas kan?


macam manalah rupa saya pada 4 Disember nanti.. risau laa..


sumber : Puteris Bridal

5 comments:

♥♥ eija ♥♥ said...

kalau tak silap jaaa warna yang gambar pertama tuu nama dia purple plum hehe..
cantik kan :) ja pun dah lama suka warna nie tapi tak tahu boleh pakai ke tidak hehe

~ ReD ~ said...

try la gantikan putih dengan PEACH.. mak kata putih x naik sbb nanti cuaca terang, baju cerah, flash camera lagi.. macam x nampak efek..rasanya la maksud mak x setuju tu mcm itu laa..hehe

Makanan Aka-Ala Fear Factor [Asia]. Ada Beranikah Anda Makan?

kucincomey said...

eija : cantik kan? tapi kat seremban ni payahnyee laa nak cari.. huhuhu..

red : peach ok tak kalau untuk kulit gelap? betul jugak kan? hmmm.. akan difikirkan nanti.. thanks ya.. :)

ElyaElmo said...

lagi 2 bulan jeee......relax tau dearr....
ape kata, murni tunjuk kan gamba kat bridal butik tu..mana tahu ,derang boleh buat baju baru?

kucincomey said...

hmm.. sempat ke elya? tak terfikir plak idea tu seblom nih.. nak try laa.. thanks elya.. :)