Monday 29 March 2010

ready made atau DIY??

semalam duk boring² di rumah, mak mengajak aku ke Nilai 3.. saja cuci mata katanya.. ecehhh.. dah gaji kununnya.. hehe.. mulanya aku seperti malas.. bukan apa, kalau dah melihat², tentu saja nak beli, kan? mana boleh tengok saja.. ;)

mulanya kami ke kedai A.. boleh tahan juga barang² di situ.. tapi sedikit mahal laa.. mulanya tak perasan mahal.. tapi bila kami ke Z pula, mata jadi rambang.. bunga² nya memang cantik.. lebih pilihan berbanding kedai A tadi.. harga pun jauh lebih murah.. mungkin sebab ada diskaun.. gila sekejap bila tengok bunga² di situ (walaupun aku memang tak suka artificial flowers nih)..

bila ke tempat barang² hantaran, lagilah gila mata melihatnya.. bunga dulang yang berharga RM16 turun menjadi RM7.50 saja (sebelum nih aku beli dengan harga RM11).. cantik² juga.. tapi tak ada pula warna yang aku nak.. so aku just tengok sajalah.. tapi memang cantik.. lama juga aku di situ.. barang² seperti dulang besi, bakul rotan dan kotak hadiah pun ada diskaun.. tapi tu laa.. aku bila dah tengok barang² macam nih memang tak ingat nak snap gambar.. hehehe.. maaf ya..

bila dah tengok bunga dulang tak ada warna yang aku cari, mulalah aku berfikir².. nak beli yang ready made atau DIY? bunga dulang DIY nih kena kreatif sikitlah nak menggubahnya.. yang ready made banyak tapi masalahnya tak ada warna yang aku cari.. dengan tangan aku yang langsung tak ada seni nih rasa macam mustahil je nak gubah²..

macam mana eh?

4 comments:

suezen said...

hehehe...kak murni...nk tunang ke kahwin?

Murni Nasir said...

kawin laa sue.. hehehe.. ;)

aCik GeE cHoMeY said...

beli je la lagi senang kan...:-)

Murni Nasir said...

memang nak beli tapi tadak yg same ngan kaler tema le.. huhuhu.. :(