Monday 14 December 2009

panas! panas!

baru sekejap tadi ada panggilan dari *o*** *****i** *.**n*** (nama terpaksa dirahsiakan) yang duk laa telefon bertalu² kat opis ni.. katanya permohonan telah dihantar dan sangatlah urgent memandangkan hujung tahun sudah tiba dan akaun perkhidmatan akan ditutup sedikit masa lagi..

secara ringkasnya, surat permohonannya telah dihantar bertarikh awal bulan ini dan akaun akan ditutup hanya beberapa hari saja lagi.. dalam suratnya ingin menghabiskan peruntukan yang sediada untuk membeli keperluan di saat akhir bagi mengelakkan perolehan peruntukan tahun hadapan berkurangan.. christmas shopping laa senang cerita..

see.. suratnya baru beberapa hari dihantar dan sekarang didesaknya supaya diproses dengan cepat! ewah²... bukan main lagi ye.. kalaulah surat dia sahaja yang kita terima, boleh lagi lah kita bertolak ansur.. ini sehari beratus² permohonan baru diterima.. dah terang² kesalahan sendiri, lewat membuat permohonan mahu didesaknya orang lain suruh cepat.. adilkah?

aku serahkan kepada pegawai proses dan malang untuknya pegawai tersebut menghadiri mesyuarat di luar.. bertambah kelam kabutlah dia.. apa yang dapat aku katakan kepadanya, minta bersabar dan kita akan cuba yang terbaik memproses permohonan itu secepat yang mungkin.. habis dimintanya nombor handphone semua pegawai yang ada.. paling menyakitkan bila dikatakan..

"saya taktaulah macamana korang buat kerja.."

amboiii.. cantiknya bahasa.. salah sendiri menghantar permohonan lewat, kita yang disalahkan.. aku sendiri di sini dah macam operator menjawab panggilan telefon yang masuk selang 2 minit sekali.. manakan tugasku sendiri dengan fail dan surat yang berlambak.. tak terlayan kak oii.. ini pun mencuri masa meluahkan perasaan terpendam.. panas betul aku hari ini.. baru bersemangat nak buat kerja dah ada yang menguji kesabaran.. cabaran sungguh.. huhuhu..

No comments: