Friday 11 December 2009

#@*&%....

guess what?

masuk hari ni dah 3 hari aku tak jamah nasi.. mungkin biasa bagi setengah orang.. but to me sangat luar biasa! mesti kena ada nasi 1 hari.. kalau tak, RINDU.. hahahha..

seriously, dalam masa 2, 3 hari ni aku try menyekat makan.. bukan apa, masa fitting baju Sabtu lepas, rasa macam korset baju ketat kat perut.. bahagian lain masih ok.. itu yang bersemangat nak control makan.. mestilah nak nampak cantik hari tu, kan?.. plus beberapa hari lepas ada opismate yang mengajuk (maybe bergurau walaupun aku memang terasa hati) GEMUK & PENDEK dengan kuat.. kalau korang, apa rasanya??

ok.. habis bab tak jamah nasi..

semalam aku ke Alamanda lunch dengan Yeh.. kami hanya ambil wafer Choc-A-Nut dan kongsi 2 orang.. agak romantik.. hahaha.. ptuiiii.. konon² tak mahu ambil nasi.. tapi bila tengok orang sebelah² semua makan nasi, dah terliur.. hahaha..

after lunch, kami ke kiosk Celcom untuk bayar bil.. sebenarnya telefon kami dah kena block.. disebabkan "kepandaian" Yeh yang gune internet thru handphone sampai 1 jam, esoknya handphone dua² tak boleh call out.. agak tension juga bila kena block walaupun bil aku belum cecah limit lagi.. disebabkan aku hanya subline, Yeh pula mainline, so dengan aku² sekali kena block.. hampeh!

aku dah bayar RM100 walaupun bil aku hanya RM79.55 sebelum blocked.. tapi still tak boleh guna.. Yeh pula dah bayar RM100 juga untuk bilnya pun sama tak boleh juga.. so kami ke kiosk tu untuk pertanyaan lanjut.. kami beratur dan sampai saja giliran kami, belum pun kami buka mulut untuk tanya, just bagi nombor telefon saja. tinggg.. bil dah siap diprint.. tahu apa? the casher tu nampak Yeh pegang duit RM100 dan terus print bil!! bila ditunjuk bil pada kami, kami berpandangan sesama sendiri..

#@&*!!
itu saja yang keluar dari hati aku.. Yeh bertanya juga pada casher tu..

"kami belum cakap apa² lagi dah terus print bil?.."

casher tu hanya pandang kami..

"kami nak tanya kenapa handphone still barred walaupun dah bayar? perlu bayar lagi ke?.. duit ni untuk standby aje.."

casher tu hanya terkebil².. tanpa minta maaf pun!

datang penolong lagi seorang yang bertanyakan keadaan kami.. kami pun berceritalah.. katanya hubungi 1111 untuk pertanyaan lanjut.. aku terus tarik Yeh dan berlalu.. kalau lama lagi harus berterbangan segala kad prepaid dan starter pack celcom kat situ!!

hangin betul aku petang tu..


nota kaki : lambat betul gaji nak masuk..


No comments: