Wednesday 30 December 2009

micasa...

pagi tadi sebelum keluar rumah, sempat juga aku tengok² keadaan rumah aku.. ya ampunnn.. macam kapal nak belayar, ok.. sangat bersepah.. dah macam orang pindah rumah..

nampak macam semak sikit sebab ayahku sedang sibuk mengecat semua bahagian dalam rumah.. so semua perabot terpaksa dibawa keluar dari bilik.. sekarang ni, meja solek mak elok je park dekat ruang tamu! huhuhu..

nak juga snap gambar keadaan rumah tapi masa tak mengizinkan sebab aku dah lewat keluar rumah pagi tadi.. tak apa.. kalau rumah aku masih bersepah petang nanti, aku snap.. hehehe..

bila tengok keadaan rumah macam tu, teringat time mula² masuk rumah tu dulu.. waktu tu aku baru darjah 1.. hanya tinggal berdua dengan mak sebab ayah masih belum dapat bertukar ke Seremban.. (ayah still bertugas di Raub, Pahang).. guess what, masa tu elektrik pun belum masuk lagi.. cuma air saja yang dah ok.. bayangkan la kami 2 beranak tidur dalam kepanasan..tak ada kipas.. grill pun belum dipasang lagi.. nak buka tingkap takut orang masuk pula.. maklumlah waktu tu orang sebelah menyebelah pun belum ada lagi..

diam tak diam, dah 19 tahun kami tinggal di situ.. agak lama juga.. kalau budak lahir tahun itu (1990) sekarang dah anak dara dah.. huhuhu.. rumah pun dah banyak yang kene baiki.. walaupun dah 19 tahun, tak terasa lama pun.. seperti baru duduk 10 tahun saja..

nantilah.. mungkin petang nanti aku snap sikit gambar.. kenangan kan?

No comments: