Thursday, 3 May 2012

sembelit


haiii..

hari ni lambat masuk opis sebab dari seremban.. malam semalam, mak call bagitau hanna menangis² sebab sembelit.. t***nya keras.. keluar seketul je.. tapi kecik laa.. so sebagai mama yang mithali, aku & hubby terus laa lari ke seremban malam tu jugak.. mak kata nak bawak pergi klinik tapi bukan paeds laa sebab dah tutup.. so pergi klinik biasa..

doktor bagi ubat yang masuk dalam punggung tu.. bila dah masukkan, terus meluncur keluar.. ok laa.. nampak hanna macam lega sikit.. kesian anak mama.. sembelit pulak.. air putih banyak jugak bagi.. nak kata susu jadi punca, taktau laa.. sebabnya susu cap tu bukan baru tukar.. dah beberapa minggu dah.. ok je.. taktau kenapa.. harap hanna tak sembelit lagi lepas ni.. risau mama tau..

macam mana eh nak elakkan sembelit nih?


5 comments:

.:Mama Dhia:. said...

sebab susu kot..biase budak2 kalo sembelit sebab susu..mungkin dah tak serasi..cube try susu lain tengok camne.. sian hanna..

mama hanna said...

yeke? sekarang ni hanna minum susu anmum.. atuknya pulak ada bisik² nak tukar susu NAN balik.. sebab kesiankan cucunya tu.. memang laa ok susu mahal kan.. yang tak mahalnya poket mama laa.. huwaaaaa....

Aziah said...

yup maybe sebab susu... tak pun murni kena kurangkan skop susu tu... pastu bagila hana makan buah macam betik ke.. kalau selalu letak 4 skop.. kurang kepada 3 ke 2 setengah skop ke... gitu...

mama hanna said...

tu laa.. uwanya dah kurangkan skop susu tu.. alhamdulillah, sejak petang semalam, hanna dah u'uk macam biasa balik.. hehehe..

~adeQ~ said...

cuba jus ok guru...=)