Tuesday 15 May 2012

demam..

salam selasa..

dah 2 hari aku masuk opis semula lepas 5 hari bercuti sakan.. yeahhh.. sakan menjaga 3 orang yang kedemaman.. haha.. sebenarnya cuti 3 hari je.. campur sabtu ahad, jadilah 5 hari..

last week, dalam hari isnin, mak aku ada call bagitau yang hanna macam nak demam.. badan start panas & hidung dah start berair.. so, mak aku demah jelah dengan tuala basah.. aku dah agak dah, memang hanna nak demam.. maybe berjangkit dengan sepupunya Arman yang baru balik dari London.. Arman batuk² agak teruk jugak.. especially bila dia main² dengan hanna, then batuk pulak depan muka hanna.. memang sah laa..

ni first time hanna demam.. sebelum ni tak pernah pun.. mulanya hidungnya berair.. lepas tu batuk pulak & terus bawak ke demam.. badan jadi panas.. lagi² bila malam.. mak bawak ke klinik 2 kali sebab badan hanna panas sangat.. so, hari rabu lepas, bila mak call pagi tu kata itu kali kedua dia bawak hanna ke klinik, plus mak ngan ayah pun demam jugak, so aku pun jadi tak sedap hati.. terus cakap kat boss nak balik tengahari tu.. alhamdulillah, boss izinkan.. lepas siapkan kerja atas meja, dalam pukul 12 tengahari camtu, terus call hubby jemput balik..

aku balik ke seremban petang tu jugak.. sampai² je, terus dukung hanna.. badan hanna memang panas walaupun tengok hanna macam ok je duk gelak².. tapi dalam gelak² tu. ada gak dia merengek.. badan tak sedap laa tu.. maka dengan itu, duduk laa aku menjaga 3 orang yang demam di rumah.. hubby balik putrajaya malam tu jugak sebab esok kerja..

malam tu, seperti yang dijangka, badan hanna bertambah panas.. aku dalam mengantuk² tu, gagahkan jugak topang mata demah badan hanna dengan tuala basah.. tidur hanna memang lena.. tapi aku tetap takut sebab suhu badan hanna tak turun pun.. takut aku jadi apa².. nauzubillah..

alhamdulillah, lepas 2 hari hanna dah ok sikit.. badan pun tak panas lagi.. sekarang hanya tinggal batuk je.. kuat jugak bunyi batuk tu.. selesema dah ok.. mak dengan ayah pun dah baik demam.. aku pulak yang dapat demam.. huhu.. sabtu lepas, aku memang dah tak larat.. mak bagi aku makan Piritone (camne eh eja dia? aku pun tak sure.. huhu..) ha kauuu.. pengsan terus tak sedar².. demam dah ok.. tinggal selesema sampai hari ni tak ok lagi..

dalam pada demam tu, sempat lagi laa pergi kenduri cukur jambul Nur Airis Nadhira.. hehe.. dapatlah hanna jumpa kawan² dia, si Airis dengan Wafiy.. hehe..

ok, stop karangan demam ni.. ni pun curi² menaip sambil buat kerja.. hehe.. ok.. jumpa lagi..
=)

No comments: