Wednesday 2 May 2012

korang rasa tak?


haiiii..
selamat hari rabu.. cewah.. mentang² 4 hari cuti so feeling² hari ni Isnin laa.. patutnya hari ni boleh je buat Wordless Wednesday.. gambar pun ada dalam phone tapi lupa bawak cable.. so esok jelah buat Wordless Wednesday.. eh, esok dah jadi Tantalizing Thursday laa kan.. haha..

ok.. berhenti gelak.. back on track.. korang perasan tak sekarang ni cuaca panas sangat? tak kira laa siang ke malam.. hujan turun pun sikit² je tapi still panas lagi.. area Putrajaya memang susah nak hujan.. tempat lain dah ram-rum ram-rum guruh berdentum dengan hujan lebat amat, tapi putrajaya hujan gerimis je.. hadoii.. panas tau..

kat rumah memang berpeluh².. padahal baru je sudah mandi.. kejap dah berpeluh balik.. kipas kat hall memang non stop laa.. nak bukak full speed takut pulak.. mula laa kepala aku ni ligat berfikir, buatnya-kipas-ni-tercabut-pastu-kena-kepala-orang.. hahaha.. maklumlah imaginasi aku kan tinggi.. hehe.. so kipas paling tinggi pun speed aku bukak 3 je.. dasat tak aku? hahahahaha..

tapi serius.. kadang² bila panas sangat, sebelum tidur, aku mandi lagi sekali.. sebab tak selesa badan berlengas.. so bila mandi sejuk sikit + senang lelap.. selimut pun aku buat syarat je sekarang.. memang tak pakai langsung laa.. hanna pun tidur berpeluh².. basah belakang baju dia.. lepas tu tergaru² kepala.. dengan rambut lebat dia tu kesian pulak aku tengok.. sudahnya, apa aku buat is pakaikan hanna headband waktu tidur.. bukan apa, nak prevent rambut lebat dia tu dari jatuh ke dahi sebab bila dah jatuh ke dahi, hanna akan tergaru² dahi then mulalah tumbuh rashes.. habis merah².. tak cun tauuuu.. huhu..

rasa macam nak pasang air cond pun ada..



err.. my dear hubby, ada harapan kah??

0_*

4 comments:

.:Yana:. said...

memang akui sangat panas..even tak bergerak pun masih berpeluh2..apetah lg bile wat keje..tu yg rase nak duduk jer.. tp semalam hujan, rase sejuk skit la..syukur sangat2..
tu la, ingat nak kene pasang ekon jugak.. kite berpeluh2, apetah lg budak kecik kan?? kesian..

Murni Nasir said...

kan? kalau time masak kat dapur lagi laa.. hadoiii.. kejap je berpeluh.. tak tahan..

Unknown said...

hmmm hmmm... memang panas.. tapi takdala kat dapo panas... sebab mungkin my dapo terlindung dari panas mentari ekekeke... hang dok teres ka murni?

Murni Nasir said...

kak ziah : duk teres mendenye kak ziah oii.. tp series, kat dapur panas sgt.. tatau kenape..