Tuesday 27 October 2009

machine punye pasal...


semalam pas balik keje, ayah ajak singgah bank orang ramai sebab nak bayar ansuran bulanan kereta..so aku pun berdua ngan ayah masuk laa bank tu.. ade 4 cash deposit machine tu tapi keempat² machine tu out of service.. ramai gak laa yang nak gune machine ni tapi tak dapat.. kate sorang Chinese uncle ni..

"sulah manyak wang laa ini machine..." sambil tergelak..

kami pun same laa gelak.. then keluar dari bank tu.. aku cakap ngan ayah nak pi bank harimau plak.. nak withdraw duit untuk bayar kredit kad.. so kami pun bergerak laa ke bank harimau cawangan Seremban.. pun same jugak kat bank ni pun cash deposit machine die sume out of service..haduhhh... aku pun cakap ngan ayah, naper ntah harini sume bank dah banyak duit.. takmo terima duit lagi.. hehehe.. then ayah aku kate kite pergi bank kat cawangan Senawang plak.. so kami 2 beranak pun jalan laa..

bile dah sampai bank harimau cawangan Senawang, macam biase orang ramai walaupun jam dah pukul 7 malam.. bank ni ok laa, machine die takde plak out of service macam bank kat Seremban tu.. aku pun queue laa..

bile dah sampai turn aku, aku pun bersungguh² tekan button kat machine tu.. duit dah ade kat tangan.. tekan punye tekan, asyik² screen yang same je keluar.. balik² keluar screen Bantulah Mangsa² Bencana Gempa Bumi Di Indonesia.. bile aku tekan cancel, keluar screen "Sila tekan mana² butang" .. dua tiga kali gak laa aku tekan, balik² keluar screen yang same je.. aku heran gak, orang depan aku tadi ok je gune.. at last aku suruh je makcik belakang aku ni gune dulu.. malu gak sebenarnye..nak² lagi sebelah aku ade brother hensem duk tengok² apsal aku kat depan tadi then aku pi queue belakang balik..mesti die heran, kan.. tapi aku buat² tak nampak je..

lagi sekali bile sampai turn aku untuk kali yang kedua, aku pun ke depan laa.. first sekali bace Bismillah.. (
tadi lupe nak bace.. hehehe..) tekan lagi button tu keluar lagi screen pasal bencana kat Indonesia tu.. aku sabar dan tekan lagi cancel.. keluar balik screen yang memule suruh tekan mane² button tu.. adeeehhh.. aku perasan budak belakang aku ni dah start jenguk² screen aku..muke macam tak puas hati sebab tunggu lame..belakang budak tu queue dah panjang.. aku dah menggelabah.. tetibe rase cam panas berpeluh² padahal dalam bank tu aircond kuat gak.. aku pandang belakang cari ayah aku.. nasib laa ayah aku tak jauh.. aku pun lambai ayah suruh datang.. ayah pun datang..

elok je ayah aku datang, entah macamana aku ternampak satu button "Teruskan.." cisssss...time tu laa baru nak ternampak.. apsal tadi tak nampak?? aku menyumpah² dalam hati.. dah masuk nombor kad kredit, duit sume, resit pun dah keluar, aku terus blah.. menonong je tak pandang kiri kanan..mesti orang belakang aku kate..

"budak ni mesti baru first time gune cash deposit machine..."

hampehhh... padahal dah berape puluh kali aku duk beratur membayar hutang piutang gune machine tu.. bleh plak harini aku jadi wengggg amat² macam orang kuno baru belajar naik eskalator!! tak malu wehhhhh.. malu aku...

No comments: