Tuesday 24 November 2009

keseorangan..

yup...
hari ini aku keseorangan.. tak kemana² untuk lunch hour.. since pagi tadi tak ambil breakfast, so ingat tengahari nak take lunch.. call Nida ajak turun tapau.. katanya nak keluar.. mencari bunga untuk adiknya yang bakal berkahwin.. diajak keluar sama tapi tiba² rasa malas..

tengok jam dah menginjak 12.30 tengahari.. tertanya² nak ke MOF cafe atau ke Kastam? kepala ligat buat pilihan.. akhirnya KASTAM.. buka wallet dan ambil not RM5 dan RM1.. manalah tau kalau² terlebih ambil lauk, tentu lah terlebih charge.. berjalan ke arah lif dan turun seorang diri..

sesampai di bawah terlihat banyak betul kereta.. biasa lah lunch hour maa.. nak² lagi semalam baru gaji.. tiba di Kastam tengok lauk banyak lagi.. especially ayam.. tapi sayur dah habis.. ambil nasi dan lauk ayam masak lemak cili padi serta cendawan tiram.. cendawan tiram ni sebenarnya dicampur dengan sup ayam.. tapi aku ambil cendawannya saja.. dan kuah sup.. tapi terlebih cedok.. maka bergenang lah nasi dan lauk ayam aku dalam bekas polistrene tu.. hehehe..

selesai membayar aku terus balik ke opis.. sedang menyeberang jalan tiba² aku di hon kuat oleh sebuah kereta.. aku terkejut.. tangan kuletak di dada tanda terkejut.. hampir saja terjatuh bungkusan nasi aku ke jalan.. GERAM!! kulihat pemandunya.. cehhh.. salah seorang pegawai di opisku.. aku mengukir senyum.. sorry laa ya.. aku dah kelaparan.. mana sempat nak intai driver setiap kereta..

sesudah tiba di opis, aku meletakkan bungkusan nasi ke pantry.. kosong.. mungkin semuanya lunch di luar.. aku on kan TV.. terus ke sinki mencuci tangan dan menuang air dalam cawan..

sambil makan sambil tengok TV.. sedap juga nasi walaupun bergenang kuah sup.. banjir.. hehehe.. sedang mulut mengunyah, fikiran terlayang seketika ke zaman dulu².. (time muda² dolu²..) hehe.. selalu juga aku sendirian.. beli breakfast untuk boss.. tapau lunch setiap tengahari.. cuma sekarang dah berubah.. aku tak lagi keseorangan.. ;) seminggu sekali lunch di luar bersama Yeh.. kalau tak keluar, duduk saja di opis.. banyak betul perubahan.. alhamdulillah..

ketika ini aku baru saja selesai makan.. balik ke bilik semula.. bosan juga di pantry duduk seorang diri.. buka blog dan bercadang untuk menaip..

ok.. terpaksa berhenti di sini.. jam dah pukul 1.50 petang..
jom solat..
daa..

nota kaki : perut kenyang mata pun mengantuk.. huhu..


No comments: