Monday 10 August 2009

Oh! Salahkah aku?


huhuhu.. masuk hari ni dah seminggu aku tak menjamah nasi.. semuanya gara² badan aku dah berisi.. huhuhu..berisi sebab makan tau, bukan sebab lain muehehehe.. takat ni alhamdulillah, aku masih boleh bertahan cumanya kalau tengok orang makan nasi tu, terliur la jugak.. masa ni laa aku rasa macam ada semangat jahat merasuk fikiran aku supaya beli nasi..haishhh...

kalau korang nak tahu, aku tak pernah seberat sekarang ni.. aku baru je timbang (sebelum start tak jamah nasi) berat aku 54kg!! aduhhh...
sebelum nih paling² pun 50kg je.. baju² aku tak payah cakap laa hampir semuanya (
semuanya actually, hahaha..) dah sendat.. rase tak besh je pakai & langsung tak selesa..
hmm.. ini laa yang mendorong aku untuk berdiet (
bluwekkk!!) nak kata aku terlalu bahagia, biasa² je.. (maybe laa kot.. huahuahua..) ni semua salah nasi! (salahkan nasi plak..awak tu yang tak pandai control selera.. piiirahhh..huhuhu..)
tapi aku sedar, aku banyak makan nasi.. mak masak lauk sayur goreng je (without lauk tambahan e.g ayam & sebagainya) aku still boleh bertambah nasi sampai 2 kali!! kronik bukan??

hmm.. walaupun aku skip nasi, aku tetap rasa bersalah kat diri aku.. nape eh? aku pun ada gak timbang² kan diri kat rumah.. saja laa nak tengok banyak ke turunnya.. hehehe.. guess what, jarum timbang tu just tunjukkan 53kg je!! hampes tul.. rosak ke bathroom scale nih?? dan² ni laa nak rosak.. penat wei aku diet.. ke diet aku yang salah? hmm.. oh! baru aku teringat, weekend haritu aku ada makan kuey tiow goreng, maggie goreng, laksa & bihun goreng.. sedap tul.. nyumnyum..

erkkk.. salah ke wei??
gulp!!

nota kaki : tetibe terbayang Big Apple Donut.. aiseh!!

No comments: