Thursday 27 August 2009

kesian..


perbualan ini mengambil tempat di dapur rumah sewaktu berbuka puasa semalam.. kebetulan mak aku kerja shift petang & aku berbuka berdua dengan ayah saja..

aku : wah.. meriahnye.. banyak betul lauk..
ayah : hmm.. lauk ni ayah beli kat bazaar tadi (sambil tunjuk lauk asam pedas ikan parang, sayur kangkung goreng & cendol merah)
aku : laa.. kan mak dah masak sup daging seblum pi keje tadi..
ade sayur taugeh, sambal gesek ngan telur asin lagi.. banyak ni.. mane bleh abis..
a
yah : ayah kesian kat pakcik tu.. pakcik tu kawan ayah.. tak
sedap laa kalau tak beli.. lagipun die yang tegur ayah dulu..
tu yang beli tu..
aku : kesian?? gulp..

ok tak ayah aku beli lauk sebab kesian kat peniaga tu?
huhuhu..

nota kaki : membazir amalan syaitoooonnnn.. hehehe..

No comments: