Thursday 9 August 2012

bonus.. bonuss.. lai.. laiiii..


selamat pagi..
puasa tak hari ni? ada yang dah raya ke? hehe.. soalan cepu emas pepagi ni..

aku pasti ramai yang menunggu hari ini.. ada apa dengan hari ini? hari ini, 9 Ogos 2012.. hari bonus untuk penjawat awam.. yeaayyy.. hehehehe.. ramai yang dah prepare nak buat apa dengan duit bonus ni.. nak beli baju anak², nak ganti langsir baru, beg baru untuk raya, beli gelang baru... kan? kan?

aku? taktau lagi nak buat apa.. tapi rasanya simpan kot.. yeke simpan? boleh caya ke? hahaha..(gelak jahat koooo..) yang penting sekarang ni nak selesaikan duit kuih raya dengan duit kain pelikat (order kat opismate) untuk ayah.. hehe.. ingat nak beli tudung untuk mak mertua & kakak² ipar.. (nasib kakak ipar den 2 orang je.. hehe..) tengok laa nanti macam mana..

untuk mak, aku dah belikan kain ela 3 pasang.. dah siap pun jadi baju dengan tudung sehelai.. tudung pun tudung mahal ok.. 3 layer lagi.. siap ada kerongsang.. mesti korang boleh imagine macam mane kannn.. first time tengok, dah jatuh hati.. tapi bukan beli untuk diri sendiri, tapi untuk mak.. bagi mak cantik di hari raya.. hehe.. untuk ayah, dah ada sehelai t-shirt & kain pelikat on the way.. baju melayu pakai tahun lepas punya.. taknak beli baru katanya sebab pakai kejap je..

untuk hanna pun dah ada.. baju kurung sepasang tapi senteng sikit.. takpe laa.. untuk baby kan.. hubby belikan blouse dengan jeans 3 quarters untuk hanna.. siap kasut lagi.. comel.. kakak² ipar pun ada belikan baju raya untuk hanna.. tapi belum ambil lagi.. masih kat rumah tok di Shah Alam.. bergaya laa anak aku raya nanti.. masuk yang aku beli, dah berapa pasang dah.. tok dia beli lagi.. sakan hanna naaa.. alhamdulillah.. murah rezeki anakku..


pose manja untuk hari raya..

aku? dah ada 4 pasang baju kurung.. semua dah siap.. tudung je tak ada lagi.. entah bila nak beli.. kasut pun.. beg.. tu laa.. barang untuk family semua dah ada.. untuk sendiri punya tak lengkap lagi.. tu laa namanya pengorbanan seorang ibu.. ehh.. boleh ke cakap macam ni.. kehkehkeh.. puiii..

ok..ok.. melalut dah ni.. sambung kerja balik..
jangan boros macam saya ye kawan²..

tata..

No comments: