Monday, 27 February 2012

coretan petang Isnin..


lagi hapdet tentang hanna.. sekarang ni asyik cerita pasal anak jelah.. pasal diri sendiri nan hado.. kadang² rasa cam tak ada yang menarik pasal diri sendiri nak tulis.. mentang² dah ada anak kannn...

24 haribulan aritu, anakku dah masuk 5 bulan.. bulan depan dah boleh makan.. hehe.. tak sabar nak bagi hanna makan.. kalau kita makan depan dia pun, mulut comel dia tu mesti macam orang terliur.. haha.. pernah masa chek up 4 bulan, nurse tanya soalan perangkap.. dah bagi makan belum? nasib aku cakap belum.. sebab soalan² sebelum tu, nurse tanya semua aku cakap dah.. keh keh.. tapi memang aku belum bagi hanna makan pun.. patuh nasihat doktor.. huhu..

tiap² petang mesti kena bawak berjalan.. takmau nye terbaring lagi.. kalau dibaringkan, mula menangis manja.. bila didukung & bawak jalan ke luar, terus diam.. suka tengok bebudak main depan rumah agaknya.. (rumah uwan) hadoiii laa anak.. tu atuk dia laa ajar.. petang je, kena bawak keluar berjalan..


jom mama.. kita jenjalan.. hehe..

tadi hanna check up 5 bulan.. kena cucuk sekali.. menangis sekejap.. lepas nangis terus tidur.. haha.. penat agaknya.. berat dah mencapai 6.3kg.. naik sikit² je sebab dah makin lasak sekarang.. tu belum merangkak lagi.. tak reti duduk diam.. aktif sentiasa.. 


redho je orang dukung camner pun.. huhu.. hanna, 3 bulan waktu nih..

budak 5 bulan.. menyengih saje.. keh keh keh..

esok, aku bergerak ke Besut, Terengganu.. kursus 4 hari.. Jumaat (2 hb) baru balik.. huwaaa.. rindu laa kat budak kecik ni.. macam kan selama ni tak pernah berpisah dengan anak.. memang laa kannnn.. selalu tu tinggal seminggu dengan mak kat Seremban.. tapi aku still kat sini.. tak kemana pun.. kiranya kalau teringin buat kerja gila, tengah² malam pun boleh balik berlari ke Seremban.. tak jauh mana pun.. ni Besut tu haa... seharian perjalanan.. kalau rindu, camane nak buat?? menangis laa jawabnya.. hmmm..

harus aku bawak bantal busyuk hanna pergi kursus..!!

ok bye..


2 comments:

.:Mama Dhia:. said...

dhia 5 bulan setengah dah bagi makan..tp makan nestum la..hehehe..

mama hanna said...

wahhh.. sebenarnya mmg tak sabar nak bagi hanna makan.. tapi, bila pikir² balik, alaa.. lagi sebulan je lagi.. so tak jadik laa.. hehe..